4 Haziran 2012 Pazartesi

ETİMEKLİ TATLI

Bugün öğleden sonra eşimin ve oğlumun sevdiği etimekli tatlıdan yaptım. Etimekli tatlının muhallebisine ben vanilya olarak damla sakızlı vanilya kullandım. Tadı enfes oldu. Denemenizi tavsiye ederim ...
Malzemeler :

1 paket tuzsuz etimek
2 çay bardağı toz şeker
3 çay bardağı su
1 kilo süt
3 fincan un
3 fincan toz şeker
1 kaşık margarin
1 paket vanilya
1 paket meyve sosu (ben ahududu çilek kullandım)

Yapılışı :
Çelik tencerede 2 çay bardağı şekeri eritin. Eriyen şekerin üstüne 3 su bardağı su koyup kaynatın. Etimekleri bir borcama sıralayın ve üzerine şekerili suyu sıcak sıcak dökün. Diğer taraftan muhallebisini hazırlayın. Süt, un ve toz şekeri karıştırıp muhallebi kıvamına getirin. Daha sonra vanilyasını ekleyin ve altını kapatın. Etimekli tatlının muhallebisine 1 kaşık margarin ekleyerek mikser ile çırpın. Muhallebiyi etimeklerin üstüne dökün. 3-4 saat buzdolabında bekleyen etimekli tatlı servise hazırdır. Servis yaparken üzerine meyve sosu dökebilirsiniz.

Birde benden deneyin ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder